Epava avionului în care a murit Dan Petrescu se reface: „Pot să vadă dacă are vreo gaură, cine știe?!” | EXCLUSIV

Publicat: 03/12/2021, 12:36

Vineri s-au împlinit două luni de la tragedia aviatică de la Milano, în care au murit opt persoane, printre care și magnatul Dan Petrescu – pilotul aeronavei. Surse din cadrul anchetei au precizat pentru Gândul că la acest moment la Milano se reface epava avionului, pentru a se elimina câteva scenarii. Potrivit expertului în aviație Sorin Stoicescu, anchetatorii pot vedea inclusiv dacă avionul „avea vreo gaură” sau „vreun corp străin”.

Anchetatori români sunt plecați în prezent în Italia, la Milano, unde participă la reconstrucția avionului care s-a prăbușit pe data de 3 octombrie, la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul Linate. Surse din anchetă au precizat pentru Gândul că se încearcă, din ce s-a reușit să se strângă de la locul accidentului, să se pună resturile cap la cap, pentru a se elimina câteva scenarii, dar mai ales pentru a se vedea dacă avionul a avut o problemă tehnică.

Sorin Stoicescu, fostul şef al Aviaţiei Civile din România, a explicat, pentru Gândul, cât de grea este procedura de reconstrucție a unei epave.

Sorin Stoicescu: „Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce”

„Este extrem de dificil să faci asta. Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce, pentru că multe părți s-au topit, iar unele s-au furat de pe câmp. Totuși, nu este imposibil, depinde de ce găsești la fața locului”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Specialistul explică ce pot afla anchetatorii după reconstrucție.

„Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate”

„Este foarte bine că refac epava. Vor să vadă, dacă se poate, ce părți ale avionului au fost afectate înainte de prăbușire. Dacă anumite părți s-au desprins. Pot vedea dacă are vreo gaură în el, s-au chiar corp străin, cine știe?! Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate, pentru că avionul avea plinul făcut și a ars foarte mult. Prin refacerea epavei se pot trage multe concluzii și ajută foarte mult și producătorul, să vadă ce probleme tehnice a avut aeronava, dacă a avut”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Ancheta acestui accident, care a avut loc pe data de 3 octombrie, este una extrem de grea, din cauza distrugerilor foarte mari. Practic, avionul a avut un impact aproape vertical, apoi a ars foarte mult.

Cutia neagră, inoperabilă

Mai mult, nici cutia neagră a aeronavei nu i-a ajutat pe anchetatori. Dispozitivul de înregistrare era inoperabil, cel mai probabil decuplat de către miliardar, așa cum Gândul a dezvăluit recent.

Tipul de avion implicat în tragedia de la Milano de pe data de 3 octomrbie este Pilatus PC-12, cu un singur motor, înmatriculat YR-PDV, construit acum șase ani.

Miliardarul Dan Petrescu, soția și fiul său, alături de alte cinci persoane au murit pe 3 octombrie, după ce avionul cu care zburau de la Milano spre Olbia, Sardinia, s-a prăbușit pe o clădire, la scurt timp de la decolare.

Imediat după decolarea de pe Aeroportul Linate din Milano, aparatul de zbor a avut probleme.

La ora 13.04, avionul a decolat către Sardinia. Trei minute mai târziu, la 13.07, aparatul de zbor s-a prăbușit.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate”

Surse din aviația română au analizat pentru Gândul imaginile cu avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu, care s-a prăbușit pe o traiectorie aproape verticală. Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct, sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele, sau singurul motor în cazul de la Milano, poate fi planat și pus pe un câmp”, a explicat pentru Gândul o sursă din aviație.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Kim Jong Un ar fi fost dispus să renunțe la armele nucleare: „Am o fiică...
S-au luat la bătaie în ultimul hal, în Parlamentul României. VIDEO EXCLUSIV
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Iranul a cerut și ajutorul SUA după prăbușirea elicopterului care a dus la moartea președintelui...
Meteorologii Accuweather anunță o lună iunie cum nu prea a mai fost în România. Prognoză...
Cum a aflat Monica Tatoiu că are CANCER! „Pierd un litru de sânge la trei...
Vremea se schimbă radical în Capitală. Sunt anunţate ploi cu descărcări electrice. Până când ţine...
Breaking news despre Florin Piersic!
Cât costă o porție de mici în piața Obor. Nimeni nu se aștepta la un...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Prima Dacia PREMIUM... păcat că nu va fi produsă niciodată
Nu-ţi mai face patul dimineaţa! Un medic te sfătuieşte să-l laşi dezordonat
Descoperire HALUCINANTĂ în testicule umane! Este de necrezut
VESTEA CEA MARE pentru toți proprietarii de APARTAMENTE. Decizie uriașă pentru toți cei care stau...
Litoral cu cazare de 35 de lei. Cum pot profita românii de această ofertă
Mesaje si felicitări de Sf. Constantin și Elena 2024 cu „La mulți ani”. Cele mai...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Tavi Colen, mărturisiri despre trădarea din trupa Talisman. Artistul nu îl poate uita Alin Oprea....
Alin Oprea a ajuns într-un suflet acasă la soția lui. Medana, dărâmată de trecerea în...
BANCUL ZILEI. Două măicuțe în mașină. Deodată pe parbriz sare un VAMPIR mic
Analiza regelui Carol al II-lea după atacarea Franței de către Germania. „Turcia este singura noastră...
×